از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو چه می‌دانید؟

هوش مصنوعی برای سئو
4.8/5 - (6 امتیاز)

امروزه که صاحبان کسب و کارها به‌دنبال راه جدیدی برای افزایش درآمد و توسعه کار خود هستند و بیشتر از قبل مایلند تا وب‌سایت مختص به خودشان را داشته باشند، باید بدانند که برای اینکه محصولات و محتوای وب‌سایتشان در بهترین جایگاه در صفحه نتایج جستجو قرار بگیرد باید از سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر استفاده کنند.

سئو، یک فرآیند مفید و واجب و زمان‌بر برای هر نوع وب‌سایت است اما این را هم بدانید که زمان زیادی می‌برد تا بتوانید روی تمامی جنبه‌های سئو وب‌سایت کار کنید و نتیجه بگیرید.

از این رو، ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو به‌وجود آمدند تا با صرف هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر، بتوانند به‌عنوان دستیار به یاری سئوکاران بشتابند.

در ادامه مقاله‌ای برای معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو توسط تیم اُبو‌استودیو قرار داده شده تا از مزایای این ابزارها بیشتر بدانید.

هوش مصنوعی سئو (َAI SEO) به‌معنای به‌کار بردن هوش مصنوعی برای سئو وب‌سایت است. برای اینکه در سئو به جایگاه بالایی برسید، باید به‌صورت همزمان روی سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال، سرعت بارگذاری وب‌سایت، تولید محتوای جذاب، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و عوامل دیگری کار کنید تا گوگل با توجه به قوانین و الگوریتم‌های ثبت شده، به وب‌سایت شما، جایگاه مناسب را بدهد.

کارکردن روی تمامی جنبه‌های سئو، بسیار هزینه‌بر، وقت‌گیر و گاها سخت است و ممکن است با وجود تلاش‌های زیاد شما به نتیجه دلخواه خود نرسید؛ از همین رو، هوش مصنوعی که چند وقتی هست که در انجام امور مختلف به یاری انسان‌ها شتافته و کارهای زیادی را برای آسان کرده، به کمک سئو‌کارها هم آمده و در زمینه‌های مختلفی به آن‌ها کمک می‌کند. در ادامه قصد داریم مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای سئو را برای شما مخاطبان عزیز بیان کنیم.

مفهوم ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو

استفاده از هوش مصنوعی برای سئو از مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

از مهم‌ترین قسمت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای سئو، تجزیه و تحلیل داده‌هاست. با گسترده شدن استفاده از هوش مصنوعی، حالا الگوریتم‌های AI می‌توانند بخش عظیمی از اطلاعات و داده‌های موجود در وب‌سایت را تحلیل کنند و به شما نشان دهند که در چه قسمت‌هایی ضعف دارید و یا قوی هستید؛ هوش مصنوعی حتی قابلیت تشخیص الگو شما در وب‌سایت را هم دارد.

زمانی که شما متوجه شوید که در چه قسمت‌هایی نقص دارید، می‌توانید با جایگزین کردن استراتژی‌های جدید به جای استراتژی‌های قدیمی، به رفع مشکلات بپردازید و باعث بهبود روندهای رشد شوید و باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شوید. هوش مصنوعی برای سئو حتی می‌تواند تجربه کاربری شما را با توجه به رفتار مخاطبان تحلیل کند؛ این تحلیل رفتار مخاطبان کمک می‌کند تا شما به نرخ تبدیل بالاتری دست پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها در هوش مصنوعی برای سئو

برای اینکه به جایگاه خوبی در گوگل دست پیدا کنید، باید روی تمامی جنبه‌های سئو زمان کافی بگذارید و محتواهای جذاب و سئو شده‌ای را تهیه کنید. با توجه به‌اینکه بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر یک فرآیند زمان‌بر است و برای اینکه جایگاه خوبی به‌دست بیاورید باید زمان کافی صرف کنید؛ استفاده از هوش مصنوعی برای سئو، بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در زمان است، چرا که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان اما با دقت بالا، بهترین استراتژی‌های ممکن را برای وب‌سایت شما طراحی کنند.

مزیت استفاده از هوش مصنوعی برای سئو

تحلیل رقبا در سئو یکی از مهم‌ترین عوامل برای بهبود استراتژی‌های وب‌سایت شماست. ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو می‌تواند رقبای شما را از نقاط ضعف تا نقاط قوت تحلیل کند و به شما برای طراحی یک استراتژی‌ بهینه شده، یاری کند.

تحلیل وب‌سایت رقبا توسط ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو

در ادامه قصد داریم شما را با 5تا از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو آشنا کنیم تا از کاربردها و مزایای آن‌ها باخبر شوید. پیش‌نیاز استفاده از این ابزارها، داشتن علم و اطلاعات کافی از سئو است؛ اُبو‌استودیو مفتخر است علاوه‌بر پروژه‌هایی که مسئولیت بهینه سازی و سئو آن‌ها را دارد، آموزش‌های حضوری و غیرحضوری برای علاقه‌مندان به سئو هم ارائه می‌دهد.

یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو که با آن می‌توانید وب‌سایت خود را بدون نیاز به توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان بهبود دهید، ALLi AI است.

توسط این ابزار می‌توانید، هر نوع وب‌سایتی را به‌صورت شخصی سازی شده و با بهترین امکانات بهینه کنید و از گوگل بهترین رتبه و جایگاه را دریافت کنید. در ادامه اقداماتی که ALLi AI برای سئو وب‌سایت انجام می‌دهد را نام بردیم.

ALLi AI ابزار هوش مصنوعی برای سئو
  1. کلمه کلیدی: این ابزار می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، کلمات کلیدی که می‌تواند میزان ترافیک ورودی را برای وب‌سایت بالا ببرد را به شما پیشنهاد می‌کند تا بتوانید توسط محتواهایی که برای آن کلمه کلیدی تولید می‌کنید، جایگاه مناسبی از گوگل کسب کنید.
  2. پیشنهاد برای بهینه سازی: با استفاده از تحلیل‌های انجام شده روی وب‌سایت، می‌تواند برای سرعت باگذاری صفحات، محتواهای تولید شده، ساختار لینک‌ها و … پیشنهاداتی برای بهینه سازی بهتر ارائه دهد.
  3. پیش‌بینی: یکی از مزایایی که ابزار ALLi AI دارد این است که می‌تواند باتوجه به محتواهایی که در وب‌سایت خود قرار داده‌اید، مشاهده کند که به چه صورتی در صفحه نتایج جستجو گوگل قرار خواهید گرفت. این پیش‌بینی نتیجه با استفاده از الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر انجام می‌گیرد و می‌تواند به تولید کنندگان محتوا کمک کند تا محتوای با کیفیت‌تری ایجاد کنند.
  4. ارائه گزارش: شما می‌توانید با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی برای سئو، تغییرات انجام گرفته را پیگیری کنید و روند پیشرفت سئو و‌سایت خود را مشاهده کنید.
  5. تجزیه و تحلیل محتواها: این ابزار با بررسی محتواهای تولید شده می‌تواند در خصوص ساختار محتوا، کلمه کلیدی، بهبود لینک‌دهی، عناوین و … پیشنهاداتی ارائه دهد تا محتوای شما بیشتر دیده شود.

این ابزار که بیشتر مورد استفاده تولید کنندگان محتوای متنی و وبلاگ نویسان است به شما کمک می‌کند، در کمترین زمان ممکن، محتواهای قدیمی و ضعیفی که تولید شده را تحلیل کند و آن را بهبود دهد. با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی برای سئو می‌توانید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

RankIQ از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو
  1. بهینه سازی محتوا: مهم‌ترین موردی که ابزار RankIQ به آن توجه می‌کند، محتواهای متنی در حال ساخت است که به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید؛ این ابزار که از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کند، می‌تواند متن شما را بخواند و پیشنهاداتی درمورد موضوعاتی که بهتر است در متن خود به بررسی آن‌ها بپردازید تا گوگل جایگاه بهتری به شما اختصاص دهد، اعلام کند.
  2. پیش‌بینی عملکرد: این ابزار هوش مصنوعی برای سئو می‌تواند بهترین مطالب موجود در وب‌سایت را تحلیل کند و نشان دهد که کدام‌یک از آن‌ها بهترین عملکرد را خواهد داشت.
  3. تحلیل محتوا رقبا در سئو: می‌توانید با مقایسه محتوای وب‌سایت خود با وب‌سایت رقبا، از نقاط ضعف و قوت مطلع شوید تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به بهترین استراتژی برسید و وب‌سایت خود را بهبود دهید.
  4. مانیتورینگ محتوا: ابزار RankIQ به شما این قابلیت را می‌دهد که روی محتوای تولید شده کنترل داشته باشید و بتوانید میزان عملکرد آن‌ها را بررسی کنید.

اگر برای بهبود و ارتقا کسب و کار خود نیاز به ابزاری دارید که بتواند وب‌سایت شما را تحلیل کند و با کمک آن، یک برنامه‌ دقیق برای شما طراحی کند و به‌صورت روزانه به شما کمک می‌کند تا موقعیت خود را در صفحه نتایج جستجو بهبود دهید، باید از Diib، ابزار هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنید.

Diib یکی از ابزارهای مورد استفاده هوش مصنوعی برای سئو
  1. تحلیل وب‌سایت: طراحی این ابزار هوش مصنوعی برای سئو می‌تواند وب‌سایت شما را به‌صورت دقیق تجزیه و تحلیل کند و به کاربران در قالب گزارش، نشان دهد که چه اتفاقی برای وب‌سایت درحال رخ دادن است.
  2. طرح رشد: این طرح که شامل بخش‌های متفاوتی از جمله کلمات کلیدی جدید، بهینه سازی برای موبایل، بهبود تجربه کاربران و… است، به شما به‌صورت 24ساعته تلاش می‌کند تا طرحی برای بهبود وب‌سایت شما، برنامه ریزی کند.
  3. همکاری با Google Analytics: ابزار Diib می‌تواند با Google Analytics همگام شود و از الگوریتم‌های فوق پیشرفته هوش مصنوعی برای سئو کمک بگیرد تا طرح رشد مناسب وب‌سایت شما را ارائه دهد.

این ابزار هوش مصنوعی برای سئو می‌تواند در جهت بهبود وب‌سایت شما، افزایش ارگانیک ترافیک و افزایش دیده شدن وب‌سایت و ساده‌تر شدن فرآیند تولید محتوا، قدم بردارد. برخی از ویژگی‌های Surfer SEO در ادامه قرار داده شده.

Surfer SEOاز ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو
  1. بررسی SERP: این ابزار هوش مصنوعی برای سئو به تحلیل دقیق وب‌سایت‌های با رتبه بالا می‌پردازد و علت اصلی جایگاه بالا در موتورهای جستجوگر را برای شما ارائه می‌دهد؛ همین امر به شما کمک می‌کند تا مواردی که شما برای بهبود سئو خود،به‌کار نبرده‌اید را به‌کار ببرید و استراتژی‌های کارآمدتری برای خود ایجاد کنید.
  2. نمایش میزان رشد: با استفاده از جریان رشد، شما می‌توانید رتبه‌بندی وب‌سایت و میزان ترافیک آن را بررسی کنید.
  3. ویرایش محتوا: ابزار Surfer SEO می‌تواند در ویرایش و بازنگری دوباره متن به شما کمک کند. می‌تواند به‌صورت هوشمند، کلمات کلیدی را با توجه به تعداد مورد نیاز در متن جایگذاری کند، همچنین با استفاده از ساختاربندی موثر و اطمینان از استفاده از طول محتوای مناسب می‌تواند به ایجاد محتوای مفید کمک کند.
  4. ارزیابی نتایج: می‌توانید با به‌کارگیری از این قابلیت هوش مصنوعی برای سئو، صفحات وب‌سایت خود را براساس تعداد کلمات، کلمات کلیدی و… بررسی کنید.
  5. جستجوی کلمه کلیدی: Surfer SEO یکی از ابزارهای قدرتمند در زمینه جستجو و تحقیق کلمه کلیدی است که می‌تواند کلمات کلیدی مهم را بررسی کند تا شما با تولید محتوا درباره آن‌ها، وب‌سایت خود را سئو کنید.

نحوه کارکرد این ابزار کمی متفاوت‌تر از بقیه می‌باشد. CanIRank از پایگاه‌‌‌ داده ابزارهایی مثل Ahrefs و Semrush برای یافتن پاسخ استفاده می‌کند. اگر صاحب یک کسب و کار تازه‌کار هستید، این می‌توانید بهترین ابزار برای شما باشد؛ برای اینکه از مزیت‌های بیشتر این هوش مصنوعی برای سئو، آگاه شوید در ادامه همراه ما باشید.

CanIRank از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو
  1. پیش‌بینی رتبه: از بهترین مزیت این ابزار هوش مصنوعی برای سئو می‌توان به پیش‌بینی رتبه اشاره کرد. ابزار CanIRank می‌تواند با توجه به کلمات کلیدی، با دقت 60درصد پیش‌بینی کند که وب‌سایت شما در چه جایگاهی قرار خواهدگرفت.
  2. پیشنهادات عملی: این ابزار می‌تواند با تمامی فاکتورهای موجود، وب‌سایت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهد و سپس درمورد قسمت‌هایی که باید اصلاح شود، با تکنولوژی هوش مصنوعی به دنبال رفع مشکل می‌گردد و به‌صورت مرحله‌ای و قابل اجرا به رفع مشکل می‌پردازد.
  3. تحلیل رقبا: CanIRank می‌تواند با استفاده از نمودارهای حرارتی، وب‌سایت شما را با رقبا مقایسه کند و نقاط قوت و ضعف را نمایش دهد. این مزیت می‌تواند به شما در بهبود و اصلاح استراتژی کمک به‌سزایی کند.

در این مقاله به مفهوم هوش مصنوعی برای سئو پرداختیم و از برخی ابزارهای برتر در این حوزه نام بردیم. حال که با مزایا و کارکرد هرکدام آشنا شدید، باید بدانید که لازمه استفاده از تمامی ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو، داشتن علم کافی و اطلاعات کافی در زمینه سئو است؛ همچنین توجه داشته باشید که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین افراد متخصص شود و فقط می‌تواند به‌عنوان دستیار و سرعت بخش در امور سئو و تولید محتوا نقش داشته باشد اما هنوز هم استفاده از این ابزارها می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

اگر در زمینه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو وب‌سایت خود سوالی داشتید و یا نمی‌دانستید که بهترین آن‌ها برای شما کدام است، فقط کافیست با مشاوران اُبو تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در این زمینه را از افراد متخصص دریافت کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

شیدا صفائیان
دانشجوی رشته کارشناسی نرم افزار هستم و در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی! علاقه زیادی به کسب اطلاعات جدید و بروز و همینطور نویسندگی دارم. امیدوارم با خوندن مقاله هام بتونم به اطلاعاتتون اضافه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *